Η πράσινη ανάπτυξη όπως την έχει φανταστεί ο επικοινωνιόπληκτος πρωθυπουργός περιλαμβάνει φανφαρονικές εξαγγελίες για επενδύσεις μαμούθ στις ΑΠΕ και την ίδια ώρα τη διάλυση των συγκοινωνιών ακόμα και των πιο φιλικών στο περιβάλλον όπως ο σιδηρόδρομος.
Χωρίς λεπτομέρειες, αλλά με ασυγκράτητη μεγαλοστομία και αερολογία ο πρωθυπουργός εξήγγειλε χτες από την Κοζάνη «επένδυση φωτοβολταϊκού σταθμού, πολύ μεγάλου βεληνεκούς, που θα συνδυαστεί με τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής φωτοβολταϊκών συστημάτων στην περιοχή». Το φωτοβολταϊκό πάρκο θα είναι σε θέση να παράγει ...ηλεκτρική ενέργεια ισχύος 200 MW, μεγαλύτερη από οποιοδήποτε φωτοβολταϊκό πάρκο λειτουργεί μέχρι σήμερα σε όλο τον κόσμο.
Αλίμονο. Η μικρή και αγρίως χειμαζόμενη από την κυβέρνησή του και την τρόικα Ψωροκώσταινα πρέπει να διαθέτει το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο στον κόσμο το οποίο βεβαία θα δημιουργηθεί χάρη στα ευγενικά αισθήματα κάποιου φιλάνθρωπου στρατηγικού επενδυτή από την Εσπερία. Από την άλλη υπάρχει πάντα η περίπτωση να έχουμε να κάνουμε με επένδυση τύπου Κατάρ – σήμερα είναι, αύριο το πρωί δεν είναι. Αυτό προς το παρόν δεν το ξέρουμε.
Την ίδια ώρα οι αστικές συγκοινωνίες στο επιβαρυμένο από τους αέριους ρύπους και το κυκλοφοριακό λεκανοπέδιο μετατρέπονται σε είδος πολυτελείας μέσα από τις τεράστιες αυξήσεις εισιτηρίων και την διακοπή ή συγχώνευση δρομολογίων τροφοδοτώντας ένα ακόμη κίνημα «Δεν πληρώνω», αυτό των επιβατών που αποφάσισαν να διεκδικήσουν τον χαρακτήρα του δημόσιου αγαθού που παρέχεται δωρεάν για τα μέσα μαζικής μεταφοράς ακολουθώντας το παράδειγμα των επιβατών της Θεσσαλονίκης.
Επιπλέον η κυβέρνηση καταργεί δρομολόγια του ΟΣΕ που θεωρεί ζημιογόνα αλλά και τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου ακόμα κι αν αυτά χρηματοδοτήθηκαν με κοινοτικά κονδύλια για τη συντήρησή τους.
Ιδού τα «πράσινα» κατορθώματα της κυβέρνησης: Με ερώτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης και Ευαγγελία Αμανατίδου – Πασχαλίδου σημειώνουν ότι η «η κυβέρνηση μετά την ψήφιση του ν. 3891/10 που αφορά τον Ο.Σ.Ε., προχώρησε ήδη στη δραστική περικοπή δεκάδων περιφερειακών δρομολογίων και στην ανακοίνωση της συρρίκνωσης κατά 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου. Σε αυτό συμπεριέλαβε και το τμήμα Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας, στο οποίο μάλιστα έγιναν πρόσφατα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής από Κοινοτικούς και Εθνικούς πόρους ύψους 75 εκ. ΕΥΡΩ»!
Γνωρίζει η κυβέρνηση ρωτούν οι βουλευτές ότι «παραβιάζει τον ευρωπαϊκό κανονισμό συγχρηματοδοτούντων έργων με την κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας, στο οποίο έγιναν πρόσφατα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής από Κοινοτικούς και Εθνικούς πόρους ύψους 75 εκ. ΕΥΡΩ, γεγονός το οποίο θα επισύρει μια σειρά από πρόστιμα σε βάρος της χώρας»;
Για το τι συμβαίνει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τις περιφερειακές γραμμές και δρομολόγια οι δύο βουλευτές αναφέρουν:
«Όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, όμως, περιλαμβάνουν και διατηρούν αυτό που έχει καθιερωθεί να λέγονται «περιφερειακές» (regional) ή «επαρχιακές» (rural) γραμμές. Στο πλαίσιο, μάλιστα, μιας υγιούς, ισορροπημένης και κυρίως κοινωνικά προσανατολισμένης πολιτικής μεταφορών, οι σιδηροδρομικές εταιρείες λειτουργούν επιχορηγούμενες από το δημόσιο. Η κρατική αυτή επιχορήγηση αφορά και τα περιφερειακά δρομολόγια.
Ενδεικτικά τονίζουμε ότι, οι κρατικοί Γερμανικοί σιδηρόδρομοι (DB) επιδοτούνται με περισσότερα από 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για να εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια.
Οι 100% κρατικοί Αυστριακοί σιδηρόδρομοι επιδοτούνται με πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως από τη κυβέρνηση για περιφερειακά δρομολόγια.
Οι Σιδηρόδρομοι της Δανίας (DSB), από όπου κατάγεται ο κ. Π. Τόμσεν της τρόικας, επιδοτούνται με 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως (με δίκτυο σε μέγεθος αντίστοιχο του ΟΣΕ)».
Βέβαια, ό,τι και να λέει ο πρωθυπουργός η διεθνής γνώση κι εμπειρία λέει ότι ΔΝΤ και ανάπτυξη δεν πάνε χέρι χέρι. Με καμία κυβέρνηση όμως. Επομένως ποια «πράσινη» ανάπτυξη. Μάλλον «πράσινη» ύφεση είναι αυτό που εφαρμόζει....
by Μαρικάκι